Cherry-picking.

Een uitdrukking gejat uit het basketbal. Cherry-picking. Ook wel een speler genoemd die totaal niet meehelpt bij het verdedigen. Ik benoem hier het filteren van informatie.

Neem 50 Universities in de VS. Al die coaches daar hebben boekwerken geschreven over Offense of Defense. De echt goede over beide. Maar niemand zal echt onzin te verkondigen hebben. Alleen is het steeds de vraag: whats in for me? Want de tekst is geschreven in de context of their reality of their moment with their 'material'.

Die coaches geven clinics over hun visie en dragen dit uit. Europeanen consumeren dit.

Zelfde is waar voor 'running'. Diverse stromingen en je moet eruit pikken wat voor jouw werkt. Anderzijds moeten dingen wel samenvallen in hun geheel.

In mijn geval voor iemand van boven de rivieren is het hele gedoe rond Chi-running buiten het stapjes zetten 'onzin'. Voelt als 'sectarisch'. Maar zie wel de overeenkomsten en verschillen met het POSE-running. Maar wederom, ben ook niet een Romanov-adept zoals ik dat wel van Ton Boot ben. 

Shoppen houd dus in dat je heel veel op je af moet laten komen en de afweging maken: is dat wat voor mij (vandaag)?

You-Tube en Google bieden een enorm kleurenpallet tegenwoordig. Vroeger was het enkel boekhandel De Vries te Haarlem waar je te rade kon gaan.....